چگونه با آب پاش برقی لبخند زیبا داشته باشیم؟


ادمین سایت 17 دی 1396 دقیقه مطالعه
چگونه با آب پاش برقی لبخند زیبا داشته باشیم؟

همواره مسواک زدن و کشیدن نخ دندان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها مورد توصیه و سفارش همه دندانپزشکان بوده است. مسواک زدن به صورت منظم و روزانه به تنهایی کافی نیست و برای پاک کردن ذرات غذا،پلاک و باکتری بین دندان ها ،کشیدن نخ دندان لازم است. این در حالی است که خیلی از افراد در انجام این امور تنبلی می کنند و در بهترین حالت تنها به زدن مسواک اکتفا می کنند.ممکن است در وهله اول دسترسی به نخ دندان راحت تر باشد ولی استفاده صحیح از آن اهمیت دارد و در صورت رعایت نکردن نحوه استفاده، می تواند به لثه آسیب برساند و باعث خونریزی لثه شود. همچنین برخی از افراد ممکن است قادر نباشند به مناطق خاصی از دهان دسترسی پیدا کنند و اقدام به تمیز کردن آن شوند زیرا تکیه آنها تنها روی نخ است .گاهی پیش می آید که شما نخ را بیش از حد به پایین ببرید و امکان خون ریزی لثه به وجود بیاید. در ضمن بسیار مهم است که بعد از کشیدن نخ دندان، دهانتان را بشویید که این کار به حذف پلاک و باقی مانده خراشیده شده از دندان ها کمک می کند. به همین دلیل برخی دندانپزشکان استفاده از آب پاش برقی دندان را به جای نخ دندان توصیه می کنند.آب پاش برقی وسیله ای است، که آب را با فشار زیادی لابه لای دندان ها، میفرستد و غذای اضافی را از بین آنها، خارج می کندد.در واقع آب پاش برقی همان کاری را می کند که نخ دندان انجام می دهد .آب پاش برقی دندان ها را با نام های جت آب دندان و یا آب پاش دهان هم به کار می برند. در این روش از جریان پرفشار و ضربان دار آب برای تمیز کردن ذرات غذا، باکتری ها و پلاک بین دندان ها و دور و زیر خط لثه ها استفاده می شود.

مزایای استفاده از آب پاش برقی دهان:

  • استفاده از آن نسبت به نخ دندان ساده تر است.
  • دسترسی آن در مناطق سخت که با نخ دندان امکان تمیز کردن آن نقاط نیست.
  • با این روش افرادی که دارای دندان های بدون فاصله هستند می توانند به راحتی از این وسیله بهره ببرند.
  • افرادی که از این روش اقدام به پاکیزگی و تمیز نموندن دندان های خود می کنند علاوه بر اینکه دهان خود را تمیز کرده ، بوی بد دهان را هم از بین می برند.

با استفاده از آب پاش برقی شما می توانید وارد مناطق سخت دهان همچون دندان های فشرده و کم فاصله شوید و از این که هیچ گونه ذراتی بین دندان شما نیست اطمینان یابید. ممکن است برخی افراد بخواهند آن را تجربه کنند ولی باید بدانید آب پاشیده شده در هر دوطرف دندان های شما است و به آرامی به جلو پیش بروید.همچنین واتر جت دندان برای فرادی که دارای اورتودنسی، روکش، ایمپلنت و یا پروتزهای اورتودنسی می‌باشند و نخ کشیدن برایشان سخت و دشوار است بسیار سودمند خواهد بود.

معایب استفاده از آب پاش دهان:

  • ممکن است با استفاده از این روش همه پلاک ها های خود را از بین ببرید.
  • هزینه استفاده از این روش بالاست و قابل قیاس با نخ دندان نمی باشد.
  • به دلیل حجم دستگاه به راحتی قابل حمل در همه مکان ها نیست.

عمل شستشو با آب پاش برقی ممکن است باعث شود پلاک های سطح دندان به طور کامل از بین برود. به همین سبب برخی افراد ابتدا از نخ دندان استفاده کنند که باعث شل شدن خراش پلاک دندان ها می شود و بعد از آن آب پاش برقی می تواند به نحو احسن تاثر خود را بر سطح دندانتان بگذارد. با پاک کردن و پشت سر گذاشتن پلاک ها، آب پاش برای استفاده امن تر هست و هیچ خطری در مقایسه با نخ دندان متوجه شما نخواهد بود.

نتیجه گیری:

فارغ از مزایا و معایب روش های موجود، آن چه مهم است رعایت بهداشت دهان و دندان و این که باید زمانی را روزانه به مراقب از دهان و دندان خود اختصاص دهیم. استفاده از هر دو روش آب پاش برقی دهان و نخ دندان راه های خوبی برای مراقبت از دندان ها و لثه هستند. علاوه بر این مسواک زدن در نهایت برای تمیز نگهداشتن و حذف پلاک به نظر ما باید حداقل از هر کدام دو بار در روز استفاده شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *