راه حل های هوشمندانه برای لاغری


ادمین سایت 17 دی 1396 دقیقه مطالعه
راه حل های هوشمندانه برای لاغری

 اگر شما هم لاغر شدن را یک کار سخت و طاقت فرسا می دانید سخت در اشتباه هستید. درست است که کاهش وزن کار چندان ساده ای هم نیست اما می توانیم  با گنجاندن کارهای کوچکی در میان برنامه های روزانه خود به وزن ایده آل خود برسیم و لاغر شدن را برای خود یک فرایند لذت بخش کنیم. نکاتی که در ادامه ذکر می شوند علاوه بر اینکه به شما در کاهش وزن کمک می کنند می توانند پس از رسیدن شما به هدفتان جزئی از سبک زندگی شما شوند.

 

  1. جایگزین های سالم برای خوراکی های چاق کننده پیدا کنید: استفاده از خشکبار به جای چیپس و پفک، یا استفاده از توت خشک به جای قند یا خیلی انتخاب های مشابه دیگر که سالم هستند در کاهش وزن تاثیر زیادی دارند.
  2. خوراکی های فیبر دار بخورید: خوردن غذاهای فیبر دار مانند غلات سبوس دار، حبوبات، میوه ها و سبزیجات احساس سیری به شما می دهند و راه راه برای خوردن غذاهای مضر نیز می بندند. پس روزانه به اندازه کافی فیبر مصرف کنید. چند مورد از خوراکی های فیبر دار عبارتند از: آووکادو، گلابی، توت فرنگی، تمشک، نارگیل، انجیر، نخود فرنگی، بامیه، شلغم، لوبیا سیاه، لوبیا چیتی، نخود، لپه، عدس، آجیل و ….
  3. یک باشگاه کوچک در خانه درست کنید: اگر وقت و یا امکان رفتن به باشگاه ورزشی را ندارید می توانید برای خود یک باشگاه کوچک و ارزان در خانه درست کنید.
  4. هوشمندانه پیاده روی کنید: مثلا یک ایستگاه مانده به محل کار یا خانه از ماشین پیاده شوید و بقیه مسیر را پیاده روی کنید. بدین ترتیب برای پیاده روی برنامه ریزی جداگانه ای نکرده اید و آن را در برنامه عادی روزانه خود گنجانده اید.
  5. فعالیتهای مفرح و لاغر کننده: اگر بچه کوچکی در خانه دارید میتوانید با بازی کردن با او هم وی را شاد کنید و هم به کاهش وزن خود کمک کنید. همچنین در اوقات فراغتی که با خانواده همراه هستید فعالیتهای سرگرم کننده ای را باعث چربی سوزاندن می شوند در برنامه خود بگنجانید.
  6. خواب کافی داشته باشید: به یاد داشته باشید که تنها با داشتن خواب کافی است که برنامه های ورزشی و غذایی شما بهترین نتیجه را به همراه خواهند داشت.
  7. در آرامش غذایتان را میل کنید: این مورد بسیار مهم است، لطفا به هنگام خوردن غذا تلویزیون را خاموش کنید و فقط حواستان به غذا خوردنتان باشد. همچنین پیام های موبایلتان را نیز به هنگام غذا خوردن چک نکنید. در صورتی که حواستان را در هنگام خوردن غذا به تلویزیون و موبایل بدهید نه از طعم غذا لذت می برید و نه احساس سیری می کنید و در نتیجه غذای بیشتری می خورید و اضافه وزن پیدا می کنید. اما اگر در هنگام خوردن غذا آرامش داشته باشید و هر لقمه را با احساس کامل بجوید و بخورید هم از طعم غذا لذت می برید، هم غذایتان بهتر هضم می شود و هم اینکه با خوردن مقدار لازم برای بدنتان احساس سیری می کنید که این به کاهش وزن کمک فراوانی می کند. نکته دیگری که در رابطه با داشتن آرامش هنگام میل کردن غذا باید به خاطر داشته باشید این است که غذا خوردن فعالیت تکراری است که ما هر روز باید آن را انجام دهیم پس بهترین کار این است که به جای اینکه آن را به صورت نا خود آگاه و از روی تکرا و همراه با فکر کردن به مشکلات انجام دهیم بهتر است که آن را به یک فعالیت شاد و آرامش بخش تبدیل کنیم.
  8. آب فراوان بنوشید: نوشیدن آب به متابولیسم شما سرعت می بخشد و در شما حس سیری نیز ایجاد می کند. پس آب فراوان بنوشید.
  9. از گن های لاغری و فرم دهنده استفاده کنید: در کنار رعایت نکاتی که منجر به کاهش وزن می شوند از پوشش هایی مانند گن لاغری نیز استفاده کنید. بدین ترتیب به برنامه های خود سرعت بیشتری هم بخشیده اید. گن های لاغری به فرم دهی بدن همراه با لاغری کمک کرده و با حالت ماساژوری که دارند در کاهش چربی ها بویژه چربی های موضعی تاثیر فراوانی دارند. همچنین به محض پوشیدن این گن ها احساس خوبی از تغییر سایز به شما دست می دهد که انگیزه شما را در ادامه مسیر لاغر شدن زیاد تر می کند.

در پایان ذکر این نکته بسیار ضروری به نظر می رسد که می بایست در تمام این امور پشتکار داشت و در کنار رعایت این موارد باید به عادت هایی که سبک زندگی شما را ساخته اند آگاهی داشته و آهسته آهسته آن را بهبود بخشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *