باید ها و نبایدهای کاهش وزن و لاغری


ادمین سایت 25 آذر 1396 دقیقه مطالعه
باید ها و نبایدهای کاهش وزن و لاغری

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید به احتمال زیاد با مشکل چاقی و اضافه وزن روبرو هستید و می خواهید از خیل عظیم مطالبی که در اینترنت است به یک روش کارآمد برای لاغری خود دست پیدا کنید. باز هم به احتمال زیاد تا کنون راههای فراوانی را برای لاغر شدن امتحان کرده اید ولی همچنان سر جای اول خود هستید. نکته ای که در شکستهای پیشین شما در رژیم ها و برنامه های لاغری گوناگون می توان یافت این است که افراد معمولا یا به دنبال راههای سرراست و بی دردسر و یا راههای سخت و طاقت فرسا برای لاغری هستند و به همین خاطر هم به توصیه های گوناگونی که کاهش وزن و لاغری را تنها از یک بعد بررسی می کنند توجه و عمل می کنند و پس از مدت کوتاهی از نتیجه نگرفتن خسته شده و روال سابق را پیش می گیرند تا اینکه باز هم همین راه را به اسم دیگری بروند و به همان نتایج قبل برسند.

نکته مهمی که می بایست به خاطر داشته باشید این است که داشتن تناسب اندام یک فرایند است که از مجموعه ای از نکات تشکیل شده و شما در واقع باید همین نکات ساده را به خاطر داشته باشید تا بتوانید به وزن ایده آل خود برسید. به همین خاطر ما در سایت پزشک کالا امروز قصد داریم که تا مهمترین این نکات را به شما ارائه دهیم تا شما عزیزان بهترین و جامع ترین نتیجه را از مطالعه یک مقاله در رابطه با لاغری بگیرید.

در واقع این مطلب لیستی از بایدها و نبایدهایی است که برای کاهش وزن و لاغری باید همواره به خاطر داشته باشید و به آنها عمل کنید. این نکات بیشتر شامل نکات روانشناسی است که می بایست با هر نوع رژیم لاغری و برنامه ورزشی همراه باشد. در ادامه با سایت پزشک کالا همراه باشید:

  1. ایده آل گرا نباشید: لازم نیست که حتما برنامه ورزشی شما مانند یک ورزشکار حرفه ای باشد تا ورزش را شروع کنید. شما تنها با روزی ۳۰ دقیقه تمرینات سبک هوازی گام بسیار بزرگی در کاهش وزن خواهید برداشت.
  2. پشتکار داشته باشید: با داشتن یک برنامه ورزشی و غذایی متعادل و سبک می توانید این امید را داشته باشید که به آن پایبند بوده و به مرور نتیجه پشتکار خود را ببینید.
  3. به اولویت هایتان اهمیت بیشتری بدهید: برای پذیرفته شدن در جمع دوستان و همکاران حتما لازم نیست که سفارش غذای شما شبیه آنها باشد. پس در هنگام سفارش غذا همراه با دوستان، برنامه غذایی خود را در اولویت قرار دهید.
  4. پیرو طرز فکر “یا همه یا هیچ” نباشید: فرض کنید که چند روزی به دلیل مشغله زیاد نتوانشتید طبق برنامه ورزش کنید یا در شرایطی غذایی که شما را چاق می کند خوردید، لازم نیست که احساس گناه کرده و همه چیز را رها کنید. کافی است شرایط پیش آمده را به راحتی بپذیرید و نگاهی به برنامه خود بیاندازید و آن را ادامه دهید.
  5. به هنگام داشتن استرس به این احساس آگاه باشید: در این حالت دو انتخاب دارید، یکی اینکه درب یخچال را باز کنید و هر چه دم دستتان رسید را بخورید تا استرس شما کم شود و دیگری اینکه به مراقبه بپردازید و در آرامش به دنبال یافتن راه حل مسائلتان باشید. شما کدام یک را انتخاب می کنید؟
  6. مرتب خودتان را با دیگران مقایسه نکنید: این کار فقط شما را دلسرد می کند. همچنین در صورتی که زیاد به دنبال داستان موفقیت دیگران باشید که از روشهای دیگری لاغر و خوش اندام شدند، امکان اینکه برنامه خود را رها کرده و از این شاخه به آن شاخه بپرید زیاد است که در این صورت هیچ نتیجه قابل توجهی نخواهید گرفت. برنامه ای که تا آن لحظه برای آن زحمت کشیده اید را به خیال یافتن راه بهتر تغییر ندهید. البته همیشه راه برای بهبود برنامه غذایی و ورزشی وجود دارد.
  7. لازم نیست وعده های غذایی تان را حذف کنید: این کار فقط سختی کاهش وزن را برای شما به همراه دارد، کافی است وعده های غذایی خود را کوچک تر کنید.
  8. به خودتان جایزه بدهید: در صورتی که هر دو یا سه هفته به برنامه ورزشی و غذایی خود پایبند بودید و احساس رضایت داشتید، یک وعده را به خود یک جایزه خوشمزه بدهید. اما حواستان باشد که زیاده روی نکنید.
  9. از شکم بندهای لاغری استفاده کنید: شکم بندهای لاغری غیر الکتریکی بسیار راحت مورد استفاده قرار می گیرند. این شکم بندها علاوه بر لاغری در ناحیه شکم و پهلو ها، کلیه و کمر را گرم نگه می دارند و دردهای کمر را نیز کاهش می دهند. علاوه بر این چون به عنوان یک راه حل مکمل و همراه به کار می روند می توانند در انگیزه شما برای ادامه راه کاهش وزن بسیار موثر باشند.
برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *